132094sassermedialab

Rykteshantering optimerar nätsökningen och ger god PR

Har du eller ditt företag blivit utsatt för negativ ryktesspridning på internet och behöver hjälp att ta dig ur situationen? Torbjörn Sassersson löser både problemet och hjälper till med konkreta tips för hur du ska agera för att komma tillrätta med situationen.


– Ofta är det till exempel företagsledare som har fått dåligt rykte på webben genom att press och media har skrivit negativt om dem. Jag producerar då innehåll som är korrekt, neutralt och intressant om personen och sökoptimerar det för att det ska hamna högt upp på Google när någon söker på personen, förklarar Torbjörn Sassersson som driver företaget Sasser Media Lab och nättidningen NewsVoice.se.
Det kallas rykteshantering på webben och handlar om att lyfta fram sanningen och visa det rätta, något som inte alltid är lätt att veta. Torbjörn måste därför själv avväga varje situation och välja varje uppdrag med omsorg.
– Visst finns det skurkar som har gjort sig förtjänta av ett dåligt rykte, men hittills har jag inte stött på någon. Dessutom kan en person ha sonat sitt brott och då kanske borde få en ny chans, säger Torbjörn.

Han har själv drabbats av negativ ryktesspridning och vet hur viktigt det är att få hjälp. Han poängterar det viktiga för alla som har en position där de drabbas att vara närvarande på internet. Skaffa en blogg döpt efter ditt personnamn och skapa olika sociala konton som kan användas för att bemöta skadliga skriverier.
– De behöver inte uppdateras hela tiden, det viktiga är att de finns innan något händer och står i ditt namn som visar att det är rätt person, tipsar Torbjörn som förutom kunskaperna i sökmotoroptimering även har en fördel i att han är journalist och webbredaktör och därmed kan erbjuda flera typer av IT-tjänster på webben.
– Många arbetar med aningen eller, men för att nå bästa resultat krävs att man arbetar med alltihop. Där har jag mycket att erbjuda.

2013-04-10
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies