Ytligt företag som går in på djupet
Aremo Group AB är ett av de marknadsledande företagen inom klotterhantering och har nyligen köpt upp en rad mindre företag inom saneringsbranschen. I samband med verksamhetsutvecklingen har bolaget tagit fram en ny grafisk profil och företagsnamn samt breddat tjänsteutbudet. Aremo arbetar enligt mottot ”Stan ska kännas som hemma” och är övertygade om att rena ytor skapar både trivsel och trygghet.
En vägg fylld av klotter har många nackdelar. Få blir glada av att möta en nedklottrad yta som dessutom skadar väggens material. Därför innefattar Aremos arbetsområde en hel vetenskap. Det handlar inte bara om den traditionella klottersaneringen där man avlägsnar färg med en högtrycksspruta, utan snarare ett ytunderhåll.
– Vi arbetar proaktivt med klotterhantering genom att både sanera och klotterskydda olika typer av ytor. Tjänsteutbudet involverar även fastighetsvård, specialrengöring och betongunderhåll, förklarar Rebecka Wärn, företagets PR- och kommunikationsansvariga.
Hon menar att en miljö som präglas av smuts och klotter bidrar till en otrygghet bland invånarna i en stad. En ren och snygg miljö skapar däremot en helt annan trivsel. Personalen kallar Aremo för ”ett ytligt företag som går in på djupet” av en anledning.
– Vi tror att människor trivs där det är rent och snyggt. Vi vet att en väl underhållen yta får en längre livslängd. Därför har vi gjort det till vår uppgift att hålla borta allt som är på fel plats. Klotter, smuts, damm och snö har sin charm. På rätt plats. Staden är inte en sådan och därför tar vi bort det, fortsätter Rebecka.
Uppdragen genomförs i all sorts utomhusmiljö. Man underhåller stadens ansikte utåt och har avtal med flera fastighetsägare och bostadsrättsföreningar, bland annat Familjebostäder, Svenska Bostäder och Stockholm Stad.
2015-10-21
Dela artikel