Till BDS Linde Bildelar kan kunderna söka sig och vara säker att få hjälp med sitt problem. Med ett lösningsorienterat sinne och god kundservice ser de alltid till att hjälpa dem.
Förutom att kunderna kan hitta de ordinarie produkterna och bildelarna som ingår i kedjan har de också inriktat sig på ett sortiment som ska passa just för orten de verkar på.
Reservdelar till entusiastbilar
– Vi har reservdelar, plogstål, kilrep, kullager, och allt mellan himmel och jord för att kunna hjälpa de kunder och företag som finns runt om oss. Vi hjälper även många med reservdelar till entusiastbilar/hobbybilar. Vi är något av den gamla tidens järnhandel, säger Kenneth Holgersson som är delägare.
BDS Linde Bildelar har en lång historia bakom sig då det startades upp redan 1971. Under 2008 tog Kenneth och kollegan Micke över företaget. Under 2010 beslutade de att låta butiken bli en del av BDS-konceptet.
Kenneth förklarar att det har sina fördelar att vara en del av en större kedja, både vad det gäller marknadsföring och gemenskap mellan de olika butikerna och verkstäderna.
Stor databas
– BDS-anslutna verkstäder och butiker har en stor databas med uppgifter på olika bilar, där man kan se mer exakt vilka produkter varje bil behöver. Vi kan även se servicescheman och liknande saker. I systemet är allt väldigt detaljerat och det enda som krävs är att knappa in bilens registreringsnummer, vilket är otroligt bra både för oss och kunderna, förklarar Kenneth.
Hos BDS Linde Bildelar håller man hårt på att ha en hög servicegrad. Här är både personal och ägare otroligt serviceinriktade och ser till att lösa kundernas problem.
– Är det något som inte finns här hos oss så ser vi till att ordna fram produkterna och lösa alla problem som presenteras för oss. Idag är det viktigaste att ge kunderna en lösning som går snabbt och smidigt, vilket vi kan leva upp till då vi har massor av leverantörer som vi kan använda oss av. Kunden behöver heller inte vänta länge på en leverans, vilket verkligen uppskattas, säger Kenneth.
Hela tiden förbättra kundservicen
Kenneth och Mickes vision är att hela tiden förbättras inom kundservicen och på att ta hand om kunderna.
– I våra framtidsplaner finns bara att lägga ner ännu mer kraft på de befintliga kunderna, då de är viktiga för oss. Det är klart att vi kan tänka oss att starta på andra orter också men då krävs det ofta mer arbetskraft, bilar och så vidare och vi vill i första hand se till att vi ökar vår service ännu mer till våra nuvarande kunder, avslutar Kenneth Holgersson.