135064leapfrog

Coachutbildning med starkt varumärke

Under elva år har Leapfrog levererat några av branschens mest välrenommerade coachutbildningar. De ställer krav på sina kursdeltagare och utlovar i gengäld hög kvalitet och professionalism. Leapfrog var ett av de första coachföretagen som etablerades i Sverige och förutom att utbilda, coachar de själva även ledare och nyckelpersoner.

Leapfrogs grundare Håkan Schyllert har sysslat med coachning innan det ens var ett begrepp i Sverige. Under 1990-talet handledde han chefer som ville klättra på karriärstegen och allt skedde under stor diskretion. Men på andra sidan Atlanten, i USA, var coachkulturen etablerad. Håkan Schyllert visste vad han ville göra och åkte dit för att skaffa sig en gedigen utbildning.
– Det här var i en tid då begreppet fortfarande inte hade nått Sverige. I dag finns det fler utbildningar på Östermalm än det fanns i hela USA på den tiden. Under de år vi funnits har branschen haft en otrolig utveckling och det är på gott och ont. Vi har fått flera bra men också många oseriösa coachutbildningar, säger Håkan Schyllert.

Kärnan i Leapfrogs verksamhet är de professio­nella coachutbildningarna i form av en tremånaders utbildning och en påbyggnadskurs på tolv månader.
– Det räcker inte med en helgkurs för att få grepp om ett coachande förhållningssätt. Man behöver skapa en process över tid där det finns utrymme för reflektion och uppföljning.
Majoriteten av kursdeltagarna är chefer och etablerade konsulter, och alla antagningar baseras på individuella intervjuer.
– För oss är det viktigt att aldrig tumma på de kvalifikationer vi kräver av våra deltagare, samt de kvalitetskrav vi ställer på oss själva. Det här är inte en utbildning för vem som helst utan för erfarna personer som i sin tur kräver en gedigen coachutbildning av oss.

2013-10-30
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies