Unik modebutik i Löddeköpinge
Butiken är ett crescendo av färger och mönster vilket gör kunderna glada. Butiksägarinnan berättar att många kunder brukar komma in i butiken under vintriga januari bara för att få lite vårkänsla.
Lowinas startades som företag i oktober 2015, av Sofie Johansson. Butiken öppnade en månad senare i gallerian Center Syd i Löddeköpinge. Namnet Lowinas är en hyllning till de två barnen Lowisa och Melwin. Butiken har tre anställda.
Lowinas har ensamrätt i Löddeköpinge på flera av de märken som butiken säljer. Vilket gör att du alltid kan hitta något unikt att ha på dig. Det kommer kontinuerligt in nya plagg och finns ett konstant flöde av nyheter på butikshyllorna. Visionen är att butiken ska vara fylld med unika och trendiga kläder samt accessoarer för tjejer/kvinnor i alla åldrar.
– Jag har alltid drömt om att driva eget. Jag lämnade den tjänst jag hade i kassan på ICA Maxi – och jag hittade modet. Det gick fort att hitta de leverantörer jag önskade jobba med och fyra månader efter att de avtalen var klara hade jag öppnat min butik. Det ska finnas något för alla i butiken. Du kan handla kläder, skor, väskor, klockor och övriga accessoarer.
Lowinas har varit öppen i cirka tre år och webbshoppen har funnits i två år. Många handlar via webbshoppen, och sociala medier som Facebook och Instagram har gett Sofie kunder från hela landet. Facebooksidan har drygt 25 000 följare, Instagramkontot har cirka 4 500 trogna följare och Sofie uppdaterar med bilder från butiken och kollektionerna flera gånger om dagen. Genomgripande omnämns Lowinas för sina snabba leveranser och det personliga bemötandet i butiken.
– Det sociala, det personliga mötet med kunden är för oss väldigt viktigt. Jag möter många människor här i butiken och flera har jag blivit vän med. Vi ser alla våra kunder och säger hej till alla som kommer in, men vill också att de ska känna lugn och ro att titta lite på egen hand utan att känna sig jagade runt i butiken.
Sofie vet vart hon är på väg med sitt företag och vart hon vill - framåt. Hon förklarar att hon inte tänker så mycket utan kör på – för att kunna expandera menar hon att det viktigaste är kundens förtroende och önskan om att återkomma.
– När du har handlat här ska du alltid gå ut med ett stort leende – och vara nöjd.
2018-06-15
Dela artikel