– Sedan en kund tappade en kavajknapp på väg till ett möte har vi alltid ett sykit i bilarna i fall en liknande händelse skulle upprepas, skrattar Lotfi Zamouri.
Han är vd och startade företaget 2007 efter att ha bevittnat många av Grand Hotels gäster blivit lurade av oärliga taxichaufförer.
– Det gav en felaktig bild av Sverige och Stockholm och det ville jag förändra, förklarar han.
Från början hade företaget en bil, men efterfrågan var stor och i dag kör man med tolv miljöklassade bilar och av märkena Mercedes eller Bentley.
Bilarna är utrustade med allt en modern resenär kan tänkas behöva. Här finns bland annat trådlöst nätverk, tv, internationella tidningar och en läsplatta med internetuppkoppling.
– Chaufförerna handtvättar och kontrollerar sina bilar minst en gång om dagen. Våra bilar är alltid fläckfria och rullar för oss som längst i tre år innan de byts ut, berättar Lotfi.
Man är mycket mån om luft och miljö inne i bilarna och därför är det inte tillåtet att röka i dem. Om en gäst har med sig sitt husdjur finns en särskild bil för bekväm och säker transport att dessa.
Samtliga chaufförer är auktoriserade guider och talar minst två språk flytande. De är personligt rekryterade av Lotfi som har en klar bild av vilken sorts service han vill erbjuda.
– Mina chaufförer är mästare på att anpassa sig efter kundens önskemål. Om någon vill vara i fred kommer denne knappt att märka av den som kör, säger Lotfi och tillägger att för de gäster som önskar är chaufförerna beredda på att guida dem längs turen.
Chaufförerna har imponerande lokalkännedom och stor kunskap om Stockholms restauranger, kultur och nöjen.
Bekvämlighet och säkerhet är ledorden för Lobby Limousiner. En majoritet av kunderna är utländska besökare och när dessa hämtas vid flygplatsen erbjuds de bland annat växlingsservice. Chauffören ringer hotellet och meddelar att de är på ingång vilket gör incheckning snabb och smidig.
Lobby Limousiners tjänster används av de allra största multinationella företagen och av Stockholms mest attraktiva hotell.
– Våra kunder litar på att vi tar hand om deras gäster på bästa sätt och deras förtroende är vad som räknas för oss, avslutar Lotfi Zamouri.