135100solnabilteknik2
135100solnabilteknik3
135100solnabilteknik2
135100solnabilteknik3

Miljömedveten verkstad som kan allt

Fri lånebil vid service, hög kunskap inom alla bilmärken och billigare än andra verkstäder. Så profilerar sig Solna bilteknik i Sundbyberg. Genom att alltid ge sina kunder det lilla extra är de ett företag som växer fort och aldrig är sysslolösa.

– Vår nisch är att kunna ta emot allt och hjälpa kunderna med det de behöver, samtidigt som vi alltid ser till att ge dem något mer än vad de betalar för, till exempel att byta en glödlampa om vi märker är trasig. Även om vi är billigare än många andra tummar vi aldrig på kvaliteten, menar Lars Öhgren, nytillträdd servicemarknadschef vid Solna Bilteknik i Sundbyberg.
Med över 200 års samlad erfarenhet bland personalen är kunskapsbredden stor inom samtliga bilmärken på marknaden. I sina nyrenoverade lokaler med det centrala läget i Sundbyberg tar de emot 35–40 bilar om dagen för att utföra alltifrån service och däckbyten på bilar till reparationer med originalreservdelar för att ”släcka tvåor” efter besiktning.
– Vi erbjuder även vinterförvaring av däck för de som inte har plats för dem hemma. Dessutom är vi specialiserade på luftkonditionering. Många servar sin bil regelbundet men glömmer bort att se över sin AC. För att den ska hållas fräsch och kyla ordentligt bör man byta gas och olja i den minst vartannat år, berättar Lars.
Han har själv hållit på med bilar i över 35 år och under åren arbetat som både bilmekaniker, plåtslagare och lackerare. Till sin hjälp har han bland annat Stefan Louca, verkstadschef och diagnostekniker, den nyanställde kvalitetsansvarige verkstadschefen Anders Karlsson samt säljarna Christina, Leo och Anki.

Tack vare en helt nyinköpt bärgningsbil får samtliga kunder som lämnar in sin bil på Solna bilteknik en försäkring som innebär fri bärgning av sitt fordon inom Stockholmsregionen. De som endast har småfel på bilen och behöver hjälp med saker, som att byta olja eller filter, använder med fördel tjänsten kvickservice. Det innebär att en av de anställda tar emot bilar för småfel och rättar till dem inom en timme. Alltid med kvalitet och miljötänk i grunden.
– Genomgående för alla våra tjänster är att vi arbetar hårt med miljömedvetenhet, vilket blivit ännu enklare tack vare våra nya lokaler. Bland annat återvinner vi reservdelar och i vår nya tvätthall, som är under byggnation, kommer vattnet att rinna ut i ett eget reningsverk för att vi ska veta exakt vart det tar vägen.

2013-11-02
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies