Proffsig service nära kunden
Från en ung pojke uppvuxen i Kosovo till en driven entreprenör i Sverige, har Fahri Mulis resa varit en av passion, hängivenhet och hantverk. Hos BMR Snickarservice i Varberg kan kunderna förvänta sig mer än bara bygg, montage och renovering; de kan förvänta sig en tjänst som kommer med hjärta och själ.
- Många har bilden av en snickare som tjuriga, men jag tror på öppen dialog och professionell service. När kunden ser sitt färdiga projekt och deras ögon lyser upp, då vet jag att jag har gjort mitt jobb, förklarar Fahri.
- Det handlar inte bara om att bygga strukturer, utan även om att bygga relationer. Att skapa en trevlig atmosfär är avgörande för att kunderna ska känna sig trygga, säger Fahri.
Med två anställda och en stark arbetsmoral fortsätter Fahri och hans team att växa. BMR Snickarservice ser de små detaljerna som gör stor skillnad, och de vet att rätt inställning är lika viktig som erfarenhet. De flesta av deras kunder återkommer, vilket är ett bevis på deras engagemang och kvalitet.
En snickares resa av engagemang & hantverk
Fahri Muli hade ingen aning om att han en dag skulle älska ljudet av hammare mot spik, eller känslan av att förvandla en tom plats till något helt nytt. Men när han, efter sina gymnasieår, fick upp ögonen för byggbranschen blev han förvånad över sitt eget intresse.
- Efter första dagen tänkte jag att detta är det roligaste jag har varit med om, berättar Fahri.
Nu är Fahri chef för BMR Snickarservice, och han tar sig an allt från köksrenoveringar till nybyggnationer av villor och skolor. Med ett team av två anställda tar de sig an uppdrag i Varberg, Kungsbacka och Göteborg. Fahri brinner särskilt för renoveringsprojekt.
- Det är alltid en utmaning att se hur saker byggdes förr, och sedan ge dem ett nytt liv, säger han.
För honom handlar det inte bara om att sätta upp väggar eller lägga golv. Det handlar om att skapa, att förvandla en vision till verklighet.
- Jag älskar att arbeta med mina händer, att skapa något. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att jobba vid en dator, förklarar han.
Och Fahri är inte bara passionerad; han är också kunnig. Trots byggbranschens komplexitet och de många moment som krävdes, lärde sig Fahri snabbt. Han blev känd som en problemlösare. En snickare som brinner för sitt arbete och finner drivkraft i att se slutresultatet.