I Stockholmsområdet finns idag två olika biltvättar som drivs av en och samma aktör, Kave Arastoupour. Det är inte vilka biltvättar som helst, utan hit kommer kunderna som verkligen är måna om sin bil.
– Jag byggde upp det här för människor som verkligen är pedantiska med sin bil, säger Kave.
Kave öppnade sin första biltvätt, The Wash By Sundbyberg , under 2016. Han hade tidigare jobbat inom fastighetsbranschen, men ville starta något eget och då han själv hade ett stort bilintresse föll det sig naturligt att ge sig in i bilbranschen.
– Jag har själv lämnat in bilen på olika tvättar och behandlingar och var sällan riktigt nöjd. Jag kände att det behövdes ställen som kunde göra det perfekt.
Eftersom Kave jobbade upp företaget från grunden väntade flera år av slit och många arbetstimmar, men idag har han två premiumbiltvättar och en tredje på gång. Förutom The Wash By Sumpansbiltvätt äger han också The Wash i Mall of Scandinavia och kommer i början av 2020 att öppna en till, The Wash By Smista i Segeltorp. Kave har verkligen jobbat sig fram, från idé till ett företag med filialer.
– Det var tufft, men man måste jobba sig upp och allt tar sin tid. Jag har verkligen trott på det jag har gjort och varje gång en nöjd kund gått ut härifrån och rekommenderat oss till någon annan, känner vi att vi har lyckats och det har gjort att vi hela tiden drivits framåt.
I lokalerna som han renoverat har han verkligen byggt upp en härlig känsla, här känns det som man går in i allt annat än en biltvätt.
– Här ska det kännas som du kommer till en klubb eller en biosalong och gärna vill slå dig ner för att ta en kaffe och njuta av atmosfären.
Behandling som företaget erbjuder sina kunder är många. Här utför de keramiska behandlingar, vaxning, recond, kemtvätt, motortvätt, lackskydd ,stenskottsfolering och solfilm samt invändiga behandlingar som sätestvätt.
Att utföra premiumbiltvättar eller andra behandlingar har många fördelar.
– Om man bryr sig om bilen och sin plånbok bör man underhålla bilen två till tre gånger om året. En vacker dag ska du kanske sälja eller lämna tillbaka en bil som du leasat och en bil sjunker mycket i värde om man inte underhåller den.
För att säkerställa kvaliteten på behandlingarna utbildar Kave all ny personal som kommer till företaget. Både Kave och hans personal går också kontinuerligt på utbildningar för att hålla sig uppdaterade och använder alltid de senaste produkterna arbetssätt och maskiner.
Beroende på vilken behandling kunden vill ha, ser prisbilden lite olika ut.
– Vi ligger relativt högt till i pris, men du får vad du betalar för. Vi lägger ner tid på behandlingarna och levererar alltid ett perfekt resultat. Dessutom har vi hundra procent Nöjd-Kund-Garanti. Är man inte nöjd betalar man ingenting, men hittills har vi inte haft en enda missnöjd kund.
Till företaget kommer kunder från hela Sverige, från Sundsvall i norr till Göteborg i söder.
– Vårt goda rykte har spridit sig och kunderna kommer till oss för att de vill ha premiumbehandlingar.
Behandlingarna kan enkelt bokas över telefon eller via deras hemsida, där man väljer dag, plats och till vilken anläggning som man vill lämna bilen. Ett mål som Kave haft sedan dag ett och som de varje dag strävar efter är hundra procent nöjda kunder. Inom kort öppnar han sin tredje anläggning I Smista Segltorp och han kan tänka sig att det blir ännu fler i framtiden.
– Inom fem år hoppas jag att vi är störst i Stockholm. Jag skulle gärna öppna ett par anläggningar till för att sprida ut oss ännu mer.