126115.inhouse.1

Få rätt personal, strategi och kunskap

Sedan företaget Inhouse bildades 1996, året då den privata arbetsförmedlingen legaliserades, har fokus legat på att utveckla rekryterings- och bemanningsprocesser. I dag har företaget blivit Inhouse People Management som innebär att verksamheten utöver kompetensförsörjning även inkluderar verksamhets- och kompetensutveckling.

Inhouse People Management är ett konsultbolag som arbetar med rekrytering och bemanning vilket innebär att alla anställda är konsulter inom sitt specialistområde. Bolaget erbjuder tre specialistområden: kompetensförsörjning, verksamhetsutveckling och kompetensutveckling. Dessa tre tjänster erbjuds till de fem målgrupperna kommunikation, försäljning, HR, ekonomi och administration. Hur ett typiskt uppdrag ser ut för Inhouse People Management beskriver bolagets vd Jens Ölander:
– Vi tillsätter exempelvis en tillförordnad försäljningschef på ett företag och väl där går vi igenom hur deras säljprocess ser ut och hur man utvecklar den affär de befinner sig i. Vi tittar på deras organisation och incitament och hjälper utifrån detta till att anställa, utveckla eller avveckla, berättar han.

Jens Ölander är som klippt och skuren för att leda denna typ av verksamhet, att ta sig an företag i utvecklingsbehov. Han har nämligen sedan tidigare en tioårig karriär inom IT och management i bagaget.
– Jag blev tillfrågad att parallellt med mitt dåvarande jobb hålla en utbildning för projektledare inom reklambranschen och när jag hade gjort det fick Inhouse, som verkar mot kommunikationsbranschen, nys om det och ville att jag skulle hålla i utbildning även för dem.
Jens konsultinsats ledde till en ytterligare professionalisering av bolaget. En extern styrelse med honom vid rodret och en extern vd tillsattes för ökad tillväxt och utveckling. Så småningom fick Jens frågan om han ville anta vd-posten. Och det kunde han inte tacka nej till.

På dotterbolaget Inhouse Academy erbjuds kunder och Inhouse-konsulter utbildning för att kunna maximera sin insats inom företagets specialistområden kommunikation, försäljning, ekonomi, administration och HR. För säljarna kan det innebära allt från förhandlingsteknik till hur man styr sig tid och ringer kalla samtal.

2012-12-14
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies