Pierre Holmgren, platschef på Hedin Bil i Ängelholm, visar runt i företagets nya lokaler på Midgårdsgatan.
– Vi har ett toppenläge här, precis intill motorvägen, konstaterar han nöjt.
Hedin Bil är en välkänd aktör på marknaden, med över 60 anläggningar från Trelleborg i söder till Uppsala i norr. Man erbjuder allt från reparation och däckhotell, till försäljning och övrig service – som lackering eller plåtarbeten. I Ängelholm representerar man Mercedes-Benz, Nissan och Kia, tre innovativa varumärken av hög kvalitet. Den serviceinriktade personalen på Hedin Bil guidar gärna kunden till rätt val.
– Vilken bil du ska välja beror på personlighet, livsstil och behov. Som säljare är det viktigt att vi arbetar för att lära känna kunden, förklarar Pierre.
De tre varumärken man har till försäljning ligger väl i linje med Hedin Bils ambition att befinna sig i framkant i motorbranschen.
– De bilmärken vi representerar arbetar innovativt, till exempel med att optimera fordonen ur miljösynpunkt. Det handlar om mindre motorer, hybrider och elbilar, säger han.
Hedin Bil säljer både nyproducerat och begagnade fordon i gott skick. Tack vare sin storlek kan man erbjuda korta leveranstider, samt en mängd förmånliga servicepaket. Dessutom innebär bolaget storlek att kunden tryggt kan vända sig till Hedin Bil, även om man befinner sig många mil från den plats där köpet gjordes.
Grundvärderingarna i bolaget är samtidigt väl förankrade. Pierre sammanfattar:
– Vårt arbete handlar inte främst om bilar, utan om människor. Det är de som köper bilarna och som kör dem. Vi blir bäst genom att ta väl hand om våra kunder.