205030_01
205030_04 (kopia)
205030_02
205030_01
205030_04 (kopia)
205030_02

Lösningsorienterad och personlig målarfirma

Hos Pingere Måleri & Fastighetsservice AB är ett väl utfört jobb och nöjda kunder allt som står i fokus. De ser dessutom alltid till att göra det så enkelt som möjligt för kunden. – Vi vill att alla ska vara så nöjda som möjligt och vi är alltid tydliga, håller vad vi lovar och är hjälpsamma, säger Niklas.

Noggrannhet, tydlighet och lättsamhet är det som utmärker Pingere Måleri och Fastighetsservice. Bakom Pingere, som för övrigt betyder måla på latin, står ägarna Niklas Nilsson och Kenneth Ådelid.

Både Niklas och Kenneth har en lång erfarenhet av målaryrket. Kenneth har jobbat som målare ända sedan 90-talet och de lärde känna varandra genom deras tidigare arbetsplats, där Niklas började som lärling.

   – Som lärling gick jag ena perioden på lägenheter och andra halvan med Kenneth på storbyggen och det var där vi lärde känna varandra. Vi fortsatte att jobba på storbyggen tillsammans ett tag, sedan bytte vi firma när de la ner och kom sedan tillbaka när de startade upp på nytt. Vi fick då rätt mycket ansvar, räknade på jobb själv och tog hand om det administrativa, vilket gjorde att vi kände att vi med vår stora erfarenhet kunde starta upp något eget, förklarar Niklas. 

Tack vare att de jobbat som målare under flera år hade de också ett kontaktnät, vilket både gav en bra start och en trygghet för dem.

De började med att starta ett handelsbolag för fyra år sedan och omvandlade det efter ett år till aktiebolag.

Deras kunder består av både företagskunder och privatpersoner. Med deras långa erfarenheter kan de ta sig an jobb av olika karaktär, som in- och utvändig målning och tapetsering. De samarbetar även med byggföretag och plattsättare, då de målar efter att de utfört sitt jobb.

Både Niklas och Kenneth bor i Järfälla, vilket utgör att många jobb hamnar på norra sidan stan men de tar även på sig jobb längre bort och på andra orter.



De utför även uppdrag åt bostadsrättsföreningar. Hos den bostadsrättsförening som de just nu jobbar åt, har de utfört arbeten under hela sommaren, då de har så många som 165 lägenheter. Det är också något av ett favorituppdrag för Niklas och Kenneth.

   – Man har jobb på ett och samma ställe länge, vilket är en fördel och vi kommer säkert att vara här två somrar till, säger Kenneth. 

Dock betonar de att alla kunder och uppdrag är precis lika värdefulla för dem.

   – De små är lika viktiga som de stora uppdragen, där de mindre ofta kan generera i större jobb, då ryktet sprider sig när kunderna är nöjda, menar Niklas.

Det som genomsyrar Niklas och Kenneths verksamhet är noggrannhet och god kundservice.

Att vara en målarfirma av det mindre slaget har sina fördelar.

   – Kunden har kontakt med samma personer och många känner sig trygga med det.




När man ska anlita en målarfirma rekommenderar Niklas och Kenneth att man kollar upp firman för att se att alla papper är på rätt plats.

   – Därefter får man se vilket intryck man får. Vi har vår Facebook och Instagram, där potentiella kunder kan gå in och titta på före- och efterbilder vid ett utfört jobb. Det första mötet är också otroligt viktigt. Bestämmer man en tid med en kund ska man vara där då. Vi är väldigt noggranna med att hålla tider, säger Kenneth.

Kenneth och Niklas förklarar att de också är noga med att vara tydliga mot kunderna, från vad de kommer att göra till att specificera alla moment och allt material på offerterna som de lämnar.

   – Allt står med och även en arbetsbeskrivning på hur vi gör alla momenten. Allt för att det ska vara så tydligt som möjligt för kunden, menar Kenneth.

Genom åren har Kenneth och Niklas skaffat sig många nöjda kunder, vilket också har genererat i många nya kontakter.

   – Många jobb har vi fått via rekommendationer på, vilket är väldigt roligt. Vi är alltid noggranna och har väldigt bra kundkontakt. Dessutom är vi väldigt hjälpsamma. Står det en möbel i vägen där vi ska måla, åker vi inte därifrån och väntar på att kunden ska flytta den, utan vi stannar och hjälper till istället. Vi är alltid väldigt lösningsorienterade, för att det ska vara så enkelt som möjligt för kunden, avslutar Niklas.

2020-12-04
Dela artikel
Webbplats

PINGERE MÅLERI

Tel: 0707-34 15 07

banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies