EM_dennis-teknikmagasinet_04

Han är kärnan för kvalitativ lönsamhet

Denis Manasiev Vukotic är butikschefen som driver Teknikmagasinet mot nya framgångar!

Denis är butikschef på Teknikmagasinet i Kungsmässans köpcentrum i Kungsbacka, strax nedanför Göteborg. Drivet att jobba i detaljhandeln har alltid funnits där sedan barnsben och är fortfarande i fokus. Med hjälp av hemmets resurser startade han en välgenomtänkt spelbutik i vardagsrummet som sjuåring. Eftersom spelkupongerna var gratis kunde han med innehavarens tillstånd plocka fritt från en närliggande butik och bygga upp ett gediget lager och brett utbud till sitt empiriska spelmetropol. Då en ung Denis även samlade på alla möjliga kvitton kunde han studera designen, utformningen, momssatserna på dem och framförallt hur olika kassaapparater skrev ut kvittona – det vill säga systemet bakom kvittot. Utan att Denis var medveten om det själv blev det fysiska kvittot det närmaste företagandet och detaljhandeln han kunde komma då. Med detta som plattform kunde Denis sedan expandera i hela Sverige och starta filialer utomlands ... Åtminstone i hans fantasi då han bara var sju år gammal. 


I många fall, om föräldrarna är öppna för intryck, visar barnen sin äkta passion och talang tidigt och Denis fick möjlighet att utveckla den. Mest för att ingen hann stoppa honom i hans målinriktade framfart.




Teknikmagasinet var hans favoritbutik som tonåring och när han vid 18 års ålder sökte en behovsanställning i butiken på Backaplan i Göteborg fick han jobbet. Snabbt uppmärksammades hans potential och det dröjde inte länge innan han blev butikschef.


– Det känns bra att göra ett kvalitativt jobb. Det är som att meka med sin bil, du får tillbaka den i ett bättre körande! Att få butiken lönsam handlar om att vårda kunderna och få dem att känna sig välkomna. Jag mår bra av att hjälpa människor och att försöka lösa deras behov. Jag är likadan privat.


I arbetet på Teknikmagasinet har jag en stor möjlighet att alltmer utföra detta varje dag. ”Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund varpå samhället vilar”, säger Denis med ett leende när han citerar Tage Danielssons episka julklassiker. Det som imponerar mig mest är att han faktiskt menar det och genuint försöker leva efter dess betydelse.




Teknikmagasinet har i skrivande stund även växt till att bli Nordens största mobilreparatör. Idag känner vi till dem som affären som säljer roliga grejer som är tekniska och tekniska grejer som är roliga. Det kommer de fortsätta att göra, men en växande del är iPhone- och iPad-reparationer där du bland annat kan få din skärm eller batteri utbytt av utbildade tekniker – medan du väntar! Även e-handeln kommer att bli större om Denis får välja. Det finns många koncept där som ännu inte är framtagna, menar han, och näthandeln ökar hela tiden.


Sittandes på ett fik i Göteborg med min kanelövertäckta Mocca Special i handen beskådar jag Denis där han sitter tittandes ut genom fönstret. Kan Teknikmagasinet hålla kvar honom genom framtiden eller driver hans passion honom vidare mot entreprenörskapets utmanande höjder? Oavsett, så är det med Denis värderingar man ska driva sin butik eller globala affärsimperium! Med kärlek till sina kunder och viljan till förbättring och ökad kvalitet.


Text & foto: Martin van Destru

2021-06-10
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies