132078knivstahushallsservice1
132078knivstahushallsservice2
132078knivstahushallsservice1
132078knivstahushallsservice2

Ordnar vitvarorna med glädje

Knivsta Hushållsservice gör själ för sitt namn i mer än en bemärkelse. Här kan man inte bara det här med vitvaror utan erbjuder även sina kunder en riktigt god service och ett personligt bemötande. Det faktum att företaget verkligen tar sig tid gör att många kunder väljer bort de största butikskedjorna till förmån för Knivsta Hushållsservice.


Det är mycket som spelar in för ett lyckat vitvaruköp och med de stora butikskedjornas tempo och knappa tid för kunden är risken stor att felköpet blir ett faktum. En butik där personalen har både kompetens, tid och intresse skapar helt andra förutsättningar för att kunden ska kunna hitta de vitvaror som passar just deras behov. Först då blir köpet lyckat. På Knivsta Hushållsservice finns utöver kompetens, tid och intresse även den erfarenhet som gör kunskaperna ännu lite skarpare. Rickard Arfvidsson och hans fru Nina tog över butiken år 2000.
– I samband med det utökade vi med reparationer och service. Vi erbjuder en fullservice som innebär att vi reparerar och installerar och säljer nya produkter, säger Rickard som drivs av den glädje som uppstår hos kunder när de får tvättmaskinen lagad eller får hjälp att hitta det perfekta kylskåpet.

Butiken har sex anställda, varav en installatör och tre tekniker, och alla är välkända ansikten bland kunderna. Här har man kontakt med en och samma person genom ett helt ärende och chansen att ha kontakt med samma person även i kommande ärenden är stor. Det är nämligen så att personalen trivs här, något som givetvis gör att personalomsättningen är låg.
– Här får man gärna prata med samma person igen om man vill, intygar Rickard som tror på att kunna arbeta med både dessa värden och gå ifrån tänket med kronor och ören i varje affär.

Att tid är viktig vet alla som råkat ut för haveri av kylskåpet, frysen, tvätt- eller diskmaskinen. I samband med reparationer är målet för Knivsta Hushållsservice att alltid kunna reparera snabbt. Att sätta sig in i problemet redan innan man kommer ut på plats hos kunden är en del i detta, då kan man nämligen ofta lista ut felet och ha med sig rätt reservdelar, något som sparar mycket tid.
– När man luskar i vad som är fel är erfarenheten avgörande och jag har en god erfarenhet efter 25 år i branschen. Jag och mina kollegor brukar kunna lista ut det mesta, säger Rickard.
Företaget arbetar även med reparationer och installationer hos bostadsrättsföreningar och fastighetsbolag. Bland de senare hittar man bland andra Rikshem, Svenska Hus, Knivstabostäder och Knivsta Kommun.

2013-04-08
Dela artikel
banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies