205078_03_redigerad
205078_02
205078_01
205078_04 (kopia)
205078_03_redigerad
205078_02
205078_01
205078_04 (kopia)

Restaurangbranschens smartaste kassasystem är här!

När Ancon lanserade kassasystemet G2 2016, gick bolaget från att vara åtta anställda till att bli 30, omsättningen ökade med flera hundra procent och antal kunder mångdubblerades. De i det närmaste revolutionerade restaurangbranschens kassasystem. Nu lanserar de nya plattformen Ancon Go.

   – Allt vi gör, gör vi med fokus på krögaren. Med Ancon Go känner vi att vi äntligen kan ge krögaren, vad krögaren verkligen behöver, säger Mikke Selander, vd för Ancon AB.

De kallar sig ”Världens äldsta start-up”. Bolaget har funnits sedan 1984, men har en drivkraft och passion för utveckling, som i det närmaste går att återfinna hos unga bolag.

När Mikke klev in som extern vd 2015, tog verksamheten skruv och tillsammans med ett extremt motiverat och engagerat gäng, har de drivit Ancon fram till vad det är idag; ett av Skandinaviens mest intressanta systemutvecklingsföretag inom restaurangbranschen.

   – Plattformen som vi lanserade 2016 är modern, men vi har hela tiden haft drivkraften att utvecklas och göra något ännu bättre. Tack vare framgångarna med G2, kunde vi för två år sedan påbörja en 20 miljoner kronors investering i en ny plattform. Utan externa investerare och med egna utvecklare på plats i Örebro och Lysekil, har vi skapat Ancon Go. Med Ancon Go hoppas vi kunna hjälpa krögare över hela världen till en smidigare restaurangverksamhet, säger Mikke.




Ancon Go är helt app- och molnbaserad. Krögaren laddar ner kassan till sin telefon eller Ipad. Det finns en kassa, en expresskassa och köksskärmar. Gästen kan beställa mat hemifrån, vid bordet eller som en take away – och beställningen går rakt in i restaurangens kassa. Inga ytterligare system behövs. Krögaren klarar sig med bara en mobil eller Ipad och kan komma igång samma dag som systemet laddas ner. Ancon Go är från grunden byggt som en enda plattform.

   – Vi tar upp en order och tar betalt via olika källor som är byggda för att hänga ihop. Att vi är en sömlös helhet är vad som särskiljer oss från alla andra system på den skandinaviska marknaden, som i regel är hopkopplingar av flera olika system. Resultatet blir ett extremt enkelt, användarvänligt och billigt system för krögaren, med minimal risk för krångel och fel i kassan.

Mikke berättar att de i utvecklingen av Ancon Go, har de tagit med sig alla lärdomar från första plattformen som lanserades 1998 och plattformen G2 från 2016. Ancon Go är därför i grunden skalbar för att möjliggöra en löpande vidareutveckling. Systemet har inga geografiska begränsningar, och lämpar sig perfekt för mindre till medelstora restauranger, för nyöppnade enheter och för krögaren som ledsnat på en strulande kassa.

   – För att säkerställa att systemet verkligen är vad krögare behöver, har vi under utvecklingsprocessen och i säljkåren, anställt människor som kommer från restaurangbranschen och vet vilka behov och utmaningar som en krögare har. Nu är vi ett helt oslagbart team med ett totalt fokus på krögaren och med sikte mot att förenkla restaurangbranschen runt om i hela världen, utbrister Mikke entusiastiskt.

2020-12-15
Dela artikel
Webbplats

ANCON AB

Tel: 010–40 50 900

Södra Hamngatan 4B, 453 33 Lysekil

banner image

Sponsrade artiklar

Artiklar publicerade på webbplatsen som inte är märkta redaktionellt är betalda samarbeten.

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Enterprise Magazine använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies