Städning enligt den gyllene regeln
Städglädje & Omsorg i Sundbyberg etablerades för tre år sedan som en motreaktion till dåligt utförda städuppdrag. Christer Permerin startade företaget eftersom den städhjälp som han anlitade i sitt andra företag hade mer att önska. ”Det fungerade bra i början, men sedan gick det utför. Man får sällan det man betalar för”, berättar han.
Christer Permerin vet att en stor del av ett städföretags professionalitet avgörs av duktiga och seriösa medarbetare. För att säkerställa detta får exempelvis alla nyanställda på Städglädje & Omsorg lämna utdrag ur brottsregistret när de börjar. I samband med städuppdragen får de trots allt tillgång till andras hem – ett enormt förtroende från kundens sida.
För att ytterligare vårda detta förtroende presenterar och introducerar man personalen för kunden och ser sedan till att det är en och samma person som städar kundens hem.
– Vi är också noga med att matcha rätt personal med rätt uppdrag. Någon som är mycket snabb och effektiv kan passa bra ute på en offentlig plats, men mindre bra i ett modernt och nyrenoverat hem, exemplifierar Christer Permerin, som har förstått att introduktionstiden för ny personal inte är något att snåla med.
Ska det vara kvalitet gäller det att satsa på lång bredvidgång med etablerad personal och sakta tilldela kunder till den nyanställda.
Företaget arbetar i Solna, Sundbyberg och Bromma och fokuserar i nuläget på att få in mindre och medelstora företag i kundkretsen. För att det ska löna sig att anlita Städglädje & Omsorg kontinuerligt har Christer Permerin sett till att ha ett mycket förmånligt pris.
– Många äldre och ensamstående har råd med städhjälp då. En stor del av våra kunder är kvinnor eller äldre, berättar han och tar samtidigt hål på myten om att det bara skulle vara höginkomsttagare som har städhjälp.
2016-04-07
Dela artikel