Marcus Jildecrona berättar att han just nu lever den
vision som han hade för fem år sedan, då han drömde om att skapa en digital
mediebyrå. Forefront
är i dag en mediegrupp som på fyra år vuxit från 2 till drygt 40 personer
bestående av företagen Forefront, Salgado, Interactive Solutions &
BetterSearch. Jildecronas byrå hjälper företag med olika digitala
marknadssatsningar, för att öka deras intäkter och kundkrets.
– Vi tar fram strategier
för olika mediekanaler och väljer dem som passar kunden bäst. För att sprida kampanjmaterialet
på nätet utgår vi bland annat utifrån kriterier som målgrupp, geografi,
affärsområden, intressegrupperingar med mera, förklarar Marcus.
Den snabba tekniska utvecklingen har förändrat mycket för
företagen. Tidigare anlitade företag SEO-konsulter för att få teknisk hjälp med
att optimera hemsidan för sökmotorer som Google, men den så kallade onpage-tjänsten
kostade oftast stora pengar.
– Därtill köpte man även interna och externa länkar till
sin site för att ranka ännu bättre i träfflistor.
Googles algoritm förändrar ständigt spelplanen för
SEO-branschen och därför klarar man i dag, med rätt kunskap, av optimeringen
själv.
– En av våra viktigaste uppgifter är att utbilda kunden i
hur de kan kontrollera och hantera sin sida. Hur man bland annat skapar användargeneriskt
innehåll, skriver texter, synkar flöden med mera, för att nå fler träffar i
Google, vilket i sin tur leder till ökade intäkter och försäljning.
Nätet erbjuder en rad nya och moderna möjligheter. Det
gäller bara att hitta rätt. Dagens medieutbud är enormt och i ständig
förändring, därför måste man hålla sig ständigt à jour gällande nyheter i den
digitala marknaden.
– Vi har rätt kompetens för det och håller oss ständigt uppdaterade
om saker som händer i IT- & medievärlden.
Jildecrona kallar sina experter för digitala
medieambassadörer, som framgångsrikt hjälper kunden att skräddarsy en effektiv
och lönsam strategi för internet.
– Vi vill inte att ditt företag ska sakna analysen över
kunders sökbeteenden, eller förlora sin marknadsföringsbudget genom felaktiga och
omätbara medieval.